Svartklubben

Svartklubben Svartklubben - Mat & Musik i Mörker Svartklubben - ett oförglömligt äventyr i totalt mörker! Hur kommunicerar vi med varandra utan ögonkontakt? Skrämmande?
(867)

På den legala Svartklubben får du njuta av läcker mat, tankeväckande musik och nya sinnesupplevelser i totalt mörker

I mörker skärps sinnesintrycken och du erbjuds att inta en måltid där smak, doft och känsel får en betydligt mer framträdande roll. Du får ett kulinariskt äventyr med många nya erfarenheter. Är det en oliv eller vindruva jag äter? Fascineras av synskadade sjungande servitörer. Utma

na dig själv och dina vänner och ät en unik måltid. Det här är garanterat en stark upplevelse med många nya dimensioner. Ingen fara. Vårt mjuka mörker är varmt och välkomnande.

Är du privatperson är det absolut enklaste att du bokar via Ticnet.se. Är du däremot på jakt efter att köpa ett presentkort kan du vända dig direkt till oss.

Är du ett företag eller en grupp på fler än 10 personer kan du boka alla dagar i veckan. Kontakta då oss direkt. Våra telefontider är mån-tors kl. 15-16. Vi svarar om vi har möjlighet och befinner oss på kontoret även utanför dessa tider.

Midsommarstämning på Svartklubben!!!Onsdag 17 juni och midsommaren står för dörren. En högtid med ljuset icentrum.Precis...
17/06/2026

Midsommarstämning på Svartklubben!!!

Onsdag 17 juni och midsommaren står för dörren. En högtid med ljuset i
centrum.

Precis som alltid på Svartklubben. Här är det det positiva ljuset som spirar
i Innerstadens mörkaste matsal. Som en inverterad solkatt som fyller hjärtan
med osynliga sommarblomster av mat och kultur.

På Svartklubben ges rikliga möjligheter att utforska livet bortom syn. Vad
har övriga sinnen att erbjuda?

Våra event ger starka upplevelser av hur mat och dryck smakar när synsinnet
stängts av, underhållningen är fullständigt befriad från synintryck, hur
eventuellt någon gäst ser ut är omsorgsfullt dolt och stämningen är på topp.

Nu snackar vi Mat & Musik i Mörker på Svartklubben.

Varje sittning innehåller:
Läcker matkultur i 3-Rätters överraskningsformat Levande underhållning i ord
och ton med fokus på livet utan syn Ett helt bedårande mörker

Äventyret i mörker på Svartklubben är såväl starkt som berörande med mycket
mervärde.

Onsdaens midsommargästlista såg ut så här:
Magnus och Janne, Tobias och Magdalena, Colin och Kit, Hannes och Helena,
Malin, Göran, Mia och Anders.

Onsdagens midsomriga personallista såg ut så här:
Tumi i köket
Lucas i baren
Winter & Ulf i Innerstadens mörkaste matsal

Från Stockholms kulturscen i mörker hördes:
Ulf – sång & gitarr

Vi håller öppet över hela sommaren endast själva midsommarhelgen har vi
stängt på restaurangen. Varför inte ge bort ett presentkort eller boka in
dej på ett av våra kommande svartklubbsevent. Du gör det enkelt på:
www.svartklubben.se

Det kan vara helt perfekt, med ett besök på Svartklubben i sommar, när du
ändå är ledig och i Stockholmstrakten. Vi ses i Svartklubbens mörklagda oas.

Nu vill jag tacka alla som bevistade det fantastiska mörkereventet ikväll.
Något som jag gärna gör om igen så snart som möjligt.
Tack till gäster, personal och alla andra som bidrog med något som
möjliggjorde att kvällens Mat & Musik i Mörker kunde gå av stapeln.
En bedrift, ett samarbete av yppersta klass.

TACK TACK TACK!!!

Jag önskar dej den ledighet du behöver, goda drömmar, batteri-påfyllning,
att grammofonens pickup ger dej musikaliska höjdarupplevelser, att du får
uppleva ett event i mörker här på Svartklubben i sommar, kärlek, antikroppar
och en värdig fred i en fredlig värld!!!

Ulf Nordquist – blinde Krögarn på den legala Svartklubben

Boka middag i mörker på Svartklubben i Stockholm. En hemlig trerättersmeny, levande musik och en unik upplevelse där sinnena får huvudrollen.

13/06/2026

Ingen offside vid kvällens Mat & Musik i Mörker på Svartklubben!!!

Lördagen 13 juni i fotbollens tidevarv. Men det fanns även utrymme för lite
Mat & Musik i Mörker, visade det sig.

En lång rad av gäster tog sig till Svartklubben här på Södermalm för ett
äventyr långt bortom synförmåga.

Vi hade en fantastiskt mysig sittning tillsammans.

Verkligen något att skriva hem om!

Och vill även du uppleva en mörk musikalisk måltid i Stockholm är det den
mörklagda oasen på Södermannagatan 27som är ett självklart alternativ. Vi
ligger här sedan 2012

Ännu bättre är att mörkret är ordentligt svart, så inga solglasögon krävs.
Svartklubbens omsorgsfullt mörklagda restaurang håller mörkret på plats hela
sittningen.

På Svartklubben är också personalen människor med olika synnedsättningar.

Det här gör att våra event är genuina och kan ge en äkta blindgaranti!

Det som gjort restaurangen Svartklubben legendarisk och ett givet inslag i
Stockholms nöjesutbud.

Vid våra sittningar har vi alltid:
Läcker 3-Rätters mumsig överraskningsmeny
Levande underhållning i ord och ton med ett hjärta i livet utan syn

Mat & Musik i Mörker på Svartklubben är ett starkt berörande event med
mycket mervärde.

Lördagens gäster: Julia, Anton, Christoffer och Mona.
Johan och Katta isa och alfred.
Gunnar, Eva och Agnes.
Nicolas, Malin och Emil.
Raisa, Sofia, Solin, Janie och Reshin Sebastian och F***y Tobias och Tanita.
Jörgen, Kalle Jens, Patrik, Tea, moa, Filip
Filpa, Gotfrid, Jiane, Lill, lize och Jesper.

Lördagens personal:
Tumi i köket
Theo i baren
Winter, Christer & Ulf i Innerstadens mörkaste matsal

Från Stockholms kulturscen i mörker hördes:
Ulf – sång & gitarr
Christer – gitarr & bas

Det här var Svartklubbens status nummer 80 i år.

Jag tackar er alla som var en del av denna upplaga av äventyret långt bortom
syn.
Tillsammans fick vi en supertrevlig upplevelse att bära med oss vidare in i
framtiden.

TACK TACK TACK!!!

Jag önskar dej medvind, uppgång, seger, bollen i nätmaskorna, ett event i
mörker på Svartklubben, kärlek, antikroppar och en värdig fred i en fredlig
värld!!!

Ulf Nordquist – blinde Krögarn på Svartklubben

10/06/2026

En liten lillördagssittning i mörkret!!!

Juni har sprungit in i tvåsiffrigt och vi har onsdagar på schemat denna månad. Perfekt nu när det ändå råkar vara onsdag!
Som ett resultat av kombinationen av dag och månad slog Svartklubben upp sina portar till en liten stämningsfull Mat & Musik i Mörker. Eventet som blandat en perfekt mix för doft, smak, hörsel och känsel. Du får en inblick i livet utan syn, din syn får några timmar på egen hand.

De gäster som testade en kväll utan synintryck var:
Jimmy & Casandra, Josefine & William,
Anna, Nicola & Tina, Catherine & Marie.

Kvällens personal bestod av en trio innehållandes:
Micke i köket
Winter i baren & mörkret
Christoffer i mörkret.

Den musikaliska delen av kvällen framfördes av:
Christoffer - gitarr & sång.

Det här var en liten pärla av det vackra slaget som utgörs av lyckliga upplevelser i mörker. Stort tack till var och en av er som på minsta sätt bidragit till en fin kväll!
/Team Svartklubben genom
Christoffer

Festligt lördagsmörker på Svartklubben!!!Lördag 6 juni = nationaldag.Vi firade den med att släcka ner på ett blågult sät...
06/06/2026

Festligt lördagsmörker på Svartklubben!!!

Lördag 6 juni = nationaldag.

Vi firade den med att släcka ner på ett blågult sätt och ha en sittning helt
utan tända ljuskronor. Visserligen inte tre kronor utan två, men ändå!

Det är i och för sig exakt hur vi brukar fira lördagarna året runt här på
Svartklubbens mörklagda oas. En mörk musikalisk måltid piggar alltid upp.

Vi på Svartklubben döpte eventet till Mat & Musik i Mörker år 2009 och har
outtröttligt sedan dess genomfört komceptet där gästerna möter en värld utan
påtagliga synintryck.

Ikväll hade vi en supertrevlig mörkersittning på svenska.

Som alltid bestod den av:
Läcker matkultur i 3-Rätters mumsigt njuta format
Levande underhållning i ord och ton med hjärtat i ett liv bortom syn
En kraftfull mörkläggning som skapat det legendariska svartklubbsmörkret

Mat & Musik i Mörker på Svartklubben är ett starkt berörande event med många
aha-upplevelser och mycket mervärde.

Lördagens gäster i mörkaste matsalen:
Per & Sophia,
Sibel & Frida, Marcus & Sara, Henriette & Frida,
Sean & Julia, Max & Ida, Fredrik & Nina, Marcus & Mathilda,
Love, Noel, Isak, Oliver & Vincent.

Lördagens personalstyrka på Svartklubben:
Tumi i köket
Nils i baren
Christer & Ulf i Innerstadens mörkaste matsal

Från Stockholms kulturscen i mörker hördes:
Ulf – sång & gitarr
Christer – gitarr & bas

Tack till samtliga som fick kvällens mörkersittning att bli så bra som den
faktiskt blev. En svart pärla i minnets bank över mysiga stunder i livet.
Där gnistrar den till åminnelse av hur underbart vi faktiskt hade det
ikväll.

TACK TACK TACK!!!

Jag önskar dej en bra fortsättning på helgen, krusiduller, ekonomi, helande
krafter, en kommande sittning på Svartklubben, kärlek, antikroppar och en
värdig fred i en fredlig värld!!!

Kom gärna och upplev ett av våra event i mörker. Du hittar de på hemsidan:
www.svartklubben.se

Ulf Nordquist – blinde Krögarn på Svartklubben

På torsdag har vi en AW på Svartklubben för den hugade spekulanten.
Kl 17 slår vi upp dörrarna en stund för en gemytlig stund tillsammans. Kom
gärna förbi för att umgås och för att swinga en bägare, After Work.

Hjärtligt välkomna till den legala Svartklubben på Södermannagatan 27!

För svartklubb och mörkerevent --- Blinde Krögarn!!!Fredag på Svartklubben och juni har nått hela vägen in i Innerstaden...
05/06/2026

För svartklubb och mörkerevent --- Blinde Krögarn!!!

Fredag på Svartklubben och juni har nått hela vägen in i Innerstadens
mörkaste matsal. Jag önskar mej att årets sjätte månad blir en alldeles
utmärkt svartklubbsperiod, även om det ser lite mörkt ut.

Det här var dess femte dag, mest ihågkommen som: 2026-06-05

Det var en suverän sittning i mörker med allt som hör därtill.
Trevliga gäster som möttes utan att se varandra, en konsert med både talade
och sjungna inslag som avnjöts, mat&dryck som avsmakades och försök gjordes
för att identifiera vad det kan har varit, snack mellan gäster och personal
och en god portion av, kort och gott, fredagsmysigt gemyt.

En svårslagen upplevelse med såväl lärorika kunskaper som hög
underhållningsfaktor.

Kvällens gästlista bestod av dessa fantastiska människor:
Lilja och Noél, Katrina och Richard, Roza och Stefan,
Johnny och Anette, Ylva och Alice, Anders och Sara, Emma och Nicklas.

Kvällens personalstyrka bestod av dessa fantastiska människor:
Tumi i köket
Lucas i baren
Christer & Ulf i Innerstadens mörkaste matsal

Från Stockholms kulturscen i mörker hördes:
Ulf – sång & gitarr
Christer – gitarr & bas

På torsdag har vi en AW på Svartklubben.
Kl 17 slår vi upp dörrarna en stund för en gemytlig stund tillsammans. Kom
gärna förbi för att umgås och för ett glas, After Work.

Det har varit en svår vår för Svartklubben med lågt gästantal och därmed
alldeles för låga inkomster. Jag kan inte låta bli att berätta det.
Jag har förstått av andra i restaurang-branschen att de har liknande problem
på sina restauranger. Det är möjligtvis en förklaring men gör verkligen inte
saken bättre.

Jag tänker att det är tiderna och alla dess kriser. Eländet står ju som spön
i backen. Jag hoppas verkligen att det kommer en lösning på världens och
Sveriges problem.

Under tiden kämpar vi givetvis på för att vi ska ekonomiskt sett ta oss
fram.

Största tack till alla er som kom ikväll det gjorde självklart saken lite
bättre. Tillsammans fick vi fredagen att bli så där underbar och vacker som
den bara kan bli på Svartklubben/Södermalm.

TACK TACK TACK!!!

Jag önskar dej framtidstro, en rimligare värld, tillit, en biljett till ett
kommande event på Svartklubben, kärlek, antikroppar och en värdig fred i en
fredlig värld!!!

Ulf Nordquist – blinde Krögarn på den legala Svartklubben – Södermannagatan
27

www.svartklubben.se

30/05/2026

Spring is here, med Stockholm Maraton!!!

Lördag 30 maj och det är sorgligt men maj tar troligen slt inom kort. Och
det här var definitivt sista rycket för maj på Svartklubben detta år. Farväl
sköna maj!!!

Något som däremot förhoppninsvis inte försvinner är dessa fantastiska event
i mörker på Svartklubben. Vi fortsätter raskt framåt på vårt maratonlopp.

Och visst ikväll hade vi Stockholm Maraton som fyllde stan med löpare och
åskådare. Men även Svartklubben attraherade en del av dessa som sprang hit
till kvällens event (faktiskt även igår).

Svartklubben är restaurangen mitt inne i Stockholm som erbjuder mörka
musikaliska måltider året runt.

Lördagen var ett exempel på hur otroligt trevligt det kan vara här i den
mörklagda oas som vi kommit att bli. Ett givet och av många älskat inslag i
Stockholms nöjesutbud. En viktig del av mångfalden.

Precis som alla andra sittningar här på Svartklubben upplevde kvällens
gäster:
Läcker matkultur i 3-Rätters överraskningsformat
Levande underhållning i ord och ton med fokus på livet bortom synförmåga
Ett fullständigt mörker med antisolglasögon-garanti

Det här är ett kraftfullt event med mycket mervärde.

Lördagsgästerna hette följande:
Tove & Essenos,
Thorn, Chester, Axel & Anna,
Mattias, Elin, Anna & Eva,
Jenniefer, Nathalie & Mia,
Ian, Lynne, Jim & Michael, Åke, Ingrid & Ronny, Lisa & Ryan, Kent & Damian, Daniel, Bengt, Ulrika & Eva,
Reneé & Marcus, Emil & Joakim, Sanna & Marie, Sandra & Henrik.

Lördagspersonalen hette följande:
Tumi i köket
Nils i baren
Ulf, Lisa & Christer i Innerstadens mörkaste matsal

Från Stockholms kulturscen i mörker hördes:
Ulf – sång & gitarr
Christer – gitarr & bas

Varmt och skönt idag, kanske har alla löparna helt andra åsikter om värmen.
Men min tanke är glasklar, det är toppen!

Min tanke nu är att tacka er alla som fick denna supersittning att bli så
bra som den blev. En höjdare bland höjdare i huvudstaden.
Vi hade ett samarbete i världsklass.

TACK TACK TACK!!!

Jag önskar dej crepes (jag menar pannkakor med fyllning), en punktmärkt
tumstock (om du behöver?), en stilla bris, framgångsfaktorer, att vindarna
vänder till det bättre, ett kommande event på Svartklubben, kärlek,
antikroppar och en värdig fred i en fredlig värld!!!

Kom nu ihåg att fira Mor imorgon. För mammor har en bara till låns och
plötsligen är de bara borta.

Ulf Nordquist – blinde Krögarn på den legala Svartklubben

29/05/2026

Ett svart event med många mentala ljusa förtecken!!!

Fredagen 29 maj kom in i vårt medvetande för några timmar sedan och
utvecklade sig direkt till en mysig dag. I min värld toppades den med en
härlig och lugn sittning i Innerstadens mörkaste matsal, som en liten fin
ädelsten i event-form.

Du läser nu en statusuppdatering från mörkerrestaurangen innanför Stockholms
stadstullar. En mörklagd oas som heter Svartklubben.

Svartklubben är en mental fyr som lyser upp gästernas sinnen med njutbara
upplevelser som sker utan tända lampor.

SVARTKLUBBEN, platsen för nöje och kunskap.

Serverandet och nusicerandet i fullständigt mörker blir möjligt genom att vi
som jobbar i matsalen alla har olika slags synnedsättningar och att mörkret
är skapat med precision och stor omsorg.

Det är näst intill helt uteslutande eventet: Mat & Musik i Mörker på
Svartklubben, som vi stolt erbjuder år efter år på Södermannagatan 27.

Äventyret innehåller alltid:
läcker livsmedelskultur i 3-Rätters mumsigt matformat
levande underhållning i ord och ton med rötterna i ett liv utan syn
ett mäktigt mörker

Det här är ett starkt berörande event med mycket mervärde.

Fredagens gäster:
Silvia och Ernst, Kristoffer och Hanna, Pär och Jeanette,
Anna, Robert, André och Sanna.

Fredagens personal:
Tumi iköket
Lucas i baren
Ulf i Innerstadens mörkaste matsal

Från Stockholms kulturscen i mörker hördes:
Ulf – sång & gitarr

Denna kväll blev det ingen maraton-sittning, imorgon däremot blir det
maraton för hela slanten.

Men det är då och nu är nu!

Och nu vill jag tacka er alla som fick den här sittningen att bli så bra.
Tillsammans fick vi det hela i mål med största bravur. Ett exakt så där
trevligt äventyr i mörker som bara uppstår här på Svartklubben.

TACK TACK TACK!!!

Jag önskar dej en solkatt i rummet, en lerduva, ingen påhälsning av
potatisgrisen eller tryffelsvinet, en blankett som är rolig att fylla i,
energi, ett kommande event på Svartklubben, kärlek, antikroppar och en
värdig fred i en fredlig värld!!!

Ulf Nordquist – blinde Krögarn på Svartklubben

28/05/2026

Mörkrerevent för hela slanten!!!

Torsdag 28 maj och faktiskt Hugos födelsedag (Grattis!)
=
OK, Den här statusen handlar inte om Hugo, utan om Svartklubbens sittning i
fullständigt mörker som utspelades på Södermannagatan 27 på Söder i
Stockholm.

En suverän historia med mycket medkännande och gemytlighet.

I Svartklubbens mörklagda oas kan du gå på en konsert och äta en måltid utan
att se ett dyft. Det betyder goda förutsättningar för att uppleva något
extraordinärt.

Det här är upplevelsen i Stockholm som alla borde testa. Vinklar av livet
som ibland själva synen gjort oss blinda för. Att uppskatta det som övriga
sinnen bortom synen bidrar med.

Här får hörsel, smak, doft och känsel utrymme att ta för sig av det som
konceptet rymmer.

Mat & Musik i Mörker innehåller varenda kväll:
Läcker matkultur i 3-Rätters format
Levande underhållning i ord och ton med fokus på ett liv utan synförmåga
Ett mysigt mäktigt mörker

Den här upplevelsen är ett starkt berörande och unikt exempel på vad som går
att göra i Stockholms innerstad när du har en kväll över någon gång i
framtiden. Här utlovas många aha-upplevelser och mycket mervärde.

Torsdagens bästa gästlista såg ut så här:
Yes, Patrik, David, Navid, Jonathan, Daniel, Linnea, Sofia, Hanna, Nils och Marco,
Anders, Charlotte, Bengt och Sofia.

Torsdagens bästa personalgrupp hade följande utseende:
Micke i köket
Lucas i baren
Winter & Ulf i Innerstadens mörkaste matsal

Från Stockholms kulturscen i mörker hördes om torsdagen:
Ulf – sång, piano & gitarr

Tack allesammans för denna fina sittning långt bortom syn. VI gjorde det
verkligen kanon tillsammans ikväll. Jag kan bara önska att tiderna blir
bättre och gästantalet på så sätt åter kan öka här på Svartklubben. Efter
ett halvår av låg besöksfrekvens önskar jag av hela mitt blinde krögarhjärta
att situationen i världen och Sverige ska förändras och förbättras.
VI har så bra och fina event tillsammans kväll efter kväll och det tänker
jag se till att vi ska kunna fortsätta ha. Men jag kan ju dessvärre inte
trolla med knäna.

Nu öser vi på mot en suverän morgondag! Det är exakt vad du och jag behöver.

Största möjliga tack för att just du kom ikväll. Det här samarbetet gäster,
personal och alla andra som på något sätt bidragit var vad jag definitivt
vill kalla ett samarbete i världsklass.
VI måste våga hålla ångan uppe och kom ihåg du är bäst!

TACK TACK TACK!!!

Jag önskar dej ångan uppe, the Pointer Sisters, medelblodtryck, framtidstro,
goda tider, en bokning på ett kommande event på Svartklubben, kärlek,
anrikroppar och en värdig fred i en fredlig värld!!!

Ulf Nordquist – blinde Krögarn på den legala Svartklubben

26/05/2026

Tiden som vi äger spenderade vi ikväll på Svartklubben!!!

Tisdag 26 maj med Mat & Musik i Mörker på Söders mörka restaurang.

Människor från när och fjärran tog sig hit till den mörklagda oas som ligger
inne på Södermalm i Stockholm för att uppleva äventyret utan syn.

Som alltid en blandning av åldrar och allt annat som kan skilja oss åt. Men
här inne tonas avståndet ut på ett härligt sätt. Förmodligen för att vi
oftast bedömmer vem någon är via synsinnet.

På Svartklubben tar vi steget fullt ut, vi har plockat bort själva synen.
Men bara temporärt. Synsinnet fås alltid tillbaka när gästerna kommer ut
efter äventyret i mörker.

Ikväll hade vi årets besök av blivande dövblindtolkar från Fellingsbro
Folkhögskola. Trevligt! Något som jag lyfter på baskern lite extra för.
Alltså att den här utbildningen finns och att det kommer fler till yrket att
dövblindtolka.

Plus en rad av andra supermysiga, lyhörda och nyfikna gäster.

Tillsammans möttes vi i mörkret och världen blev förhoppninsvis lite
tolerantare och enligt min åsikt empatiskare och därmed lite bättre.

Exakt som alla andra sittningar här i Svartklubbens vackra mörker fick
gästerna även ikväll:
Läckra matupplevelser i mumsigt njutarformat
Levande underhållning i ord och ton med hjärtat i ett liv utan syn
En omsorgsfullt genomförd mörkläggning

Svartklubbens mörka musikaliska måltid är ett starkt berörande event med
mycket mervärde.

Tisdagens gäster var:
Ellinor och Simon,
Per, Annika, Rasmus och Emelie,
Linn, Linnéa, Ida, F***y, Nathalie och Rebecka,
Pete, Marcus, Deja, Micheline, Anna, Helene, William, Yoni,
Catarina, Nick, Constantin, Fredrik, Christine och Beatrice.

Tisdagens personalstyrka var:
Tumi i köket
Lucas i baren
Christer & Ulf i Innerstadens mörkaste matsal

Från Stockholms kulturscen i mörker hördes ikväll:
Ulf – sång & gitarr
Christer – gitarr & bas

Tack till er alla som gjorde något för att det här skulle kunna bli
verklighet. Alla som fick hjulet i snurrning. I stort och smått har en lång
rad av goda gärningar lett fram till tisdagens sittning långt bortom syn.
Allt behövdes in på mikronivå.

TACK TACK TACK!!!

Jag önskar dej tid, heder, sagostunder, en sittning i mörker på
Svartklubben, kärlek, antikroppar, antikrundor och en värdig fred i en
fredlig värld!!!

Ulf Nordquist – blinde Krögarn på den legala Svartklubben

23/05/2026

I denna ljuva sommartid på denna ljuva svartklubb!!!

Lördag 23 maj i ett sommar-Stockholm. Riktigt skön sommarvärne idag.

Och det blev faktiskt bättre än så.

På Svartklubben hade vi en fantastisk sittning av eventet Mat & Musik i
Mörker.

För oss som hade det priviligierade läget var det en tvättäkta toppenlördag.

På Svartklubben producerar vi en lång rad supersittningar i mörker varje år.

Dagens event var en av alla dessa.

Tanken med vår mörka musikaliska måltid är att slå ett slag för att blindhet
inte är det värsta som kan hända en människa. Att livet kan vara intressant,
sporrande, rikt, glatt, lyckligt osv.

Vi demonstrerar det praktiskt vid varje sittning genom:
Läcker matkultur i 3-Rätters överraskningsformat
Levande underhållning i ord och ton med en mäktig inramning av osynliga
budskap
Ett totalt multimörker med hög mysfaktor

Svartklubbens verksamhet går aldrig ut på att skrämmas eller med inslag av
mörkret som skrämselpropaganda.

Vi sprider hellre tanken om ”i skydd av mörkret” och ”en visuellt
avslappnande fridfull plats”..

Det här är ett kraftfullt och starkt berörande event med mycket mervärde.

Listan över lördagsgästerna ser ut så här: Elin, Ulrika, Christopher och Selma
Johan, Anders, Therese och Carina
Åke, Pia, Sofia och Pontus
Stefan, Linda, Mattias och Åsa
Marie och Sky, Alvar och Nelly
Rebecca, Andre, Madde, Britt-Inger och Lasse
Malin och Eirik, Camilla och Patrik, Jennifer och Winh
Roman och Astrid,
Micke, Anders, Johan, Anna, Therese, Camilla och Amanda.

Listan över lördagspersonalen ser ut så här:
Tumi i köket
Madde i baren
Christer, Christoffer & Ulf i Innerstadens mörkaste matsal

Från Stockholms kulturscen i mörker hördes ikväll:
Christoffer – sång & slagverk
Christer – gitarr, piano & bas
Ulf – sång & gitarr

Vilken vecka som toppades med en läckert lyxig lördag.

Jag sänder ett megatack för detta. Tänk att alla vi skulle träffas och ha
Mat & Musik i Mörker tillsammans. I denna ljuva sommartid, idenna ljuva
svartklubb.
Tiderna må vara svåra och rent utav gräsliga men frukta inte: Svartklubben
finns här mitt inne i Stockholm. Och väntar på DEJ, närmare än en kan tro!
Det är alltså inhte så långt till ett läkande mörkerevent på den mörklagda
oasen, Svartklubben.
Södermannagatan 27 eller www.svartklubben.se

Vi ses utan syn i ett kommande event i mörker.

Jag önskar dej lunch med ett av dina barn eller en förälder, tricket, Gräsö,
Poco, bekväma skor, vänner, ett kommande event i mörker på Svartklubben,
kärlek, antikroppar, kroppkakor och en värdig fred i en fredlig värld!!!

Ulf Nordquist – blinde Krögarn på den legendariska Svartklubben

Adress

Södermannagatan 27
Stockholm
11640

Öppettider

Tisdag 17:30 - 23:00
Torsdag 17:30 - 23:00
Fredag 17:30 - 23:00
Lördag 17:30 - 23:00

Telefon

+4686442021

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Svartklubben postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Dela