17/06/2026
Midsommarstämning på Svartklubben!!!
Onsdag 17 juni och midsommaren står för dörren. En högtid med ljuset i
centrum.
Precis som alltid på Svartklubben. Här är det det positiva ljuset som spirar
i Innerstadens mörkaste matsal. Som en inverterad solkatt som fyller hjärtan
med osynliga sommarblomster av mat och kultur.
På Svartklubben ges rikliga möjligheter att utforska livet bortom syn. Vad
har övriga sinnen att erbjuda?
Våra event ger starka upplevelser av hur mat och dryck smakar när synsinnet
stängts av, underhållningen är fullständigt befriad från synintryck, hur
eventuellt någon gäst ser ut är omsorgsfullt dolt och stämningen är på topp.
Nu snackar vi Mat & Musik i Mörker på Svartklubben.
Varje sittning innehåller:
Läcker matkultur i 3-Rätters överraskningsformat Levande underhållning i ord
och ton med fokus på livet utan syn Ett helt bedårande mörker
Äventyret i mörker på Svartklubben är såväl starkt som berörande med mycket
mervärde.
Onsdaens midsommargästlista såg ut så här:
Magnus och Janne, Tobias och Magdalena, Colin och Kit, Hannes och Helena,
Malin, Göran, Mia och Anders.
Onsdagens midsomriga personallista såg ut så här:
Tumi i köket
Lucas i baren
Winter & Ulf i Innerstadens mörkaste matsal
Från Stockholms kulturscen i mörker hördes:
Ulf – sång & gitarr
Vi håller öppet över hela sommaren endast själva midsommarhelgen har vi
stängt på restaurangen. Varför inte ge bort ett presentkort eller boka in
dej på ett av våra kommande svartklubbsevent. Du gör det enkelt på:
www.svartklubben.se
Det kan vara helt perfekt, med ett besök på Svartklubben i sommar, när du
ändå är ledig och i Stockholmstrakten. Vi ses i Svartklubbens mörklagda oas.
Nu vill jag tacka alla som bevistade det fantastiska mörkereventet ikväll.
Något som jag gärna gör om igen så snart som möjligt.
Tack till gäster, personal och alla andra som bidrog med något som
möjliggjorde att kvällens Mat & Musik i Mörker kunde gå av stapeln.
En bedrift, ett samarbete av yppersta klass.
TACK TACK TACK!!!
Jag önskar dej den ledighet du behöver, goda drömmar, batteri-påfyllning,
att grammofonens pickup ger dej musikaliska höjdarupplevelser, att du får
uppleva ett event i mörker här på Svartklubben i sommar, kärlek, antikroppar
och en värdig fred i en fredlig värld!!!
Ulf Nordquist – blinde Krögarn på den legala Svartklubben
Boka middag i mörker på Svartklubben i Stockholm. En hemlig trerättersmeny, levande musik och en unik upplevelse där sinnena får huvudrollen.