Fri Agent

Fri Agent Coach med passion för mänsklig utveckling Av egen erfarenhet vet jag att det inte går att tala om för människor vad det ska tänka, känna och göra.

Genom att coacha och dela med mig om det jag lär mig om mänsklig utveckling hoppas jag bidra till det som min vision handlar om. Det lär vara så att man kan spåra de flesta av våra globala kriser till en avsaknad av just dessa kvaliteter, vilket gör det extra meningsfullt för mig att arbeta med dessa frågor. I min utbildning inom psykosyntes, i möten med lärare och kurskamrater och i mitt arbete m

ed klienter har jag rent konkret fått uppleva vilka fantastiska varelser vi är när vi blir befriande från det som håller oss tillbaka och gör att vi inte lever våra liv fullt ut. Det måste man komma på själv. Först då är man beredd att göra de förändringar man behöver för att nå dit. Men hur många vet egentligen på djupet vad det vill och hur de vill och kan leva? Hur många lever inte ett liv som någon annan eller något annat bestämt. Som förväntningar i familjen eller samhället. Eller ett liv fullt av begränsningar som vi oftast satt för oss själva. På den här sidan kommer jag att berätta om hur jag jobbar för att hjälpa människor att bli lite klarare över vad det är de vill och behöver. Ofta får man börja med att ta reda på vem man egentligen är och vad som är ens äkta personlighet, utan alla roller som man trott man måste spela. Målet är att hitta den livsstil som passar ens personlighet och livssituation allra bäst. I nästan hela mitt yrkesverksamma liv har jag arbetat med hållbar utveckling på något sätt. Det började på IKEA i början av 90-talet och fortsatte sedan med kurser i miljöfrågor och hållbar livsstil, utvecklande av ekoturismföretag - för att till slt landa i arbetet med att få människor att hålla. I mitt arbete använder jag mig av min erfarenhet från mitt liv som chef, projektledare, utbildare, konsult och volontär inom olika typer av verksamheter, i kombination med min coach- och ledarutbildning på PsykosyntesInstitutet i Göteborg, en Lifecoachutbildning och många hundratals timmar av coaching och vägledning. Mitt favoritverktyg heter Enneagrammet som jag ska presentera mer av på annan plats. Att börja med coaching är att gå in i en ofta omvälvande livsprocess. Insikter och aha-upplevelser kan komma snabbt, men det tar tid att acceptera och förändra gamla beteenden. Både för sig själv och för omgivningen. Detta kräver ett långsiktigt åtagande och jag arbetar helst under längre perioder, även om jag givetvis kan hjälpa till mindre livsavgörande situationer. Kontakta mig gärna om du har några frågor om coaching, priser eller förslag på upplägg. Jag arbetar med personliga möten i mitt hem i Skärhamn, på hotell i Göteborg eller STO-regionen eller via Skype.

Frågar mig själv om det är min ökade ovilja att publicera saker på Facebook som hindrat mig från att skriva något på ett...
19/04/2018

Frågar mig själv om det är min ökade ovilja att publicera saker på Facebook som hindrat mig från att skriva något på ett tag. Delvis får jag till svar. Mest handlar det dock om allt annat jag pysslar med som tar mig bort från det fokus jag behöver för att sätta mig ner och skriva. Som gör att jag kommer ihåg det först när jag ligger i sängen och behöver sova. På morgonen är jag igång med allt annat igen.

En god vän sa till mig en gång: "jag vet ingen annan som säger att nu har jag prioriterat och bestämt mig för vad jag ska göra och i nästa andetag räknar upp tre saker hon ska satsa på". Det var många år sedan och jag kommer fortfarande ihåg hur snopen jag blev. Va, är det inte så här det funkar? Hur ska man annars hinna med allt man vill göra?

Nej, Annelie det är inte så det funkar. I alla fall inte för mig. Det finns ingen chans i världen att jag ska kunna förverkliga alla idéer och projekt som dyker upp i min tankevärld. Det har många års besvikelser visat mig. I stället måste jag fortsätta att skala av och skala ner. Livet erbjuder och kräver så mycket av sig självt att man inte behöver hitta på fler saker att göra. Jag tillåter numera de flesta påhitt vara just roliga idéer som håller igång min fantasi och kreativitet - och ger mig energi att genomföra det jag faktiskt gör.

Just nu handlar det om att fortsätta mitt utforskande, min quest, för ett enklare, hållbarare och alternativt sätt att leva. Ett liv där jag lönearbetar precis så mycket att jag fortfarande tycker att det är kul att gå till jobbet, men framför allt får tid och möjlighet att göra det som jag tycker är allra mest meningsfullt och utvecklande. Både för mig själv och det samhälle jag lever i.

Har precis haft en hel månad fri från tidsbundet arbete. Jag har tagit hand om hästar och hundar i Frankrike och fick på så sätt en betald semester, hunnit vårrensa rabatterna och tvättat fönstren här hemma, coachat lite och hoppat in vid behov på Salt&Sill. En perfekt månad för en fri agent. I måndags började jag ett nytt långtidsvick på samma avdelning på förskolan som i vintras och det var kul att träffa barnen igen

Det är en spännande diskussion om flygandets effekter som seglat upp. Ska bli intressant att se om detta kan ändra på sv...
04/02/2018

Det är en spännande diskussion om flygandets effekter som seglat upp. Ska bli intressant att se om detta kan ändra på svenskarnas nästan slentrianmässiga flygande.

För mig personligen är tajmingen perfekt. Jag har de senaste åren dragit mig för att flyga men fick se mig slagen när jag skulle ner till Frankrike i höstas. Trots mina tankar på att åka tåg fick jag ge upp när jag inte lyckades hitta tillräckligt med information på nätet. Då. Nu vet jag mycket mer tack vare engagerade vänner som har koll.

När det återigen var dags för att planera en Frankrikeresa i vår visste jag därför var jag skulle leta samt gick med i FB-gruppen Tågsemester. Det finns även en resebyrå i Kalmar som specialiserat sig på tåg.

Nu skulle det åkas tåg minsann! Och man får verkligen lust att göra det när man läser om alla spännande resor det går att göra med alternativa färdsätt. En tråd handlade t ex om hur man kan ta sig till Island utan att flyga.

Tyvärr fick jag ge mig även denna gång och motvilligt boka en flygresa. Tiden räckte inte till. Men nästa gång så! För nu har jag ännu mer information om vad som krävs för att lyckas. En annan inställning till själva resandet. Lite grand som när man tågluffare för många år sedan. Ta det lugnt och gör stopp på vägen. En natt i Berlin eller Amsterdam på vägen ner är ju inte så dumt.

Kommer jag då aldrig kunna göra några långresor mer? Förmodligen inte om det kräver flyg. Men jag kommer ha fullt upp med att återupptäcka tjusningen med tåg- och båtluffandet i Europa med omnejd och jag leker redan med tanken att någon gång göra som Phileas Fogg - men ta betydligt mer tid än 80 dagar på mig.

Redan i november gav jag mitt löfte inför det nya året. Det handlar om att jag vill bli mer uthärdlig, ja kanske mer sto...
12/01/2018

Redan i november gav jag mitt löfte inför det nya året. Det handlar om att jag vill bli mer uthärdlig, ja kanske mer stoisk i allt jag gör. Att inte fundera så mycket på om det är kul och givande. Bara göra helt enkelt.

Fick omgående en rejäl utmaning. Första helgen jag jobbade julbord. Inte nog med att det är tufft för kroppen och psyket att bära måååånga fat fram och tillbaka i måååånga timmar, jag blev dessutom sjuk. Första natten när jag kom hem var jag gråtfärdig av smärta och tanken på att jag hade hela december framför mig var nästan outhärdlig. Det var bara lojaliteten till arbetskamraterna som gjorde att jag gick till jobbet nästa dag. Och nästa.

Allt blev efter det bara bättre och jag kände en sådan stolthet över att inte ha gett upp utan just uthärdat. Tänk att jag klarade det - och att jag till och med såg fram emot att gå till jobbet hela månaden ut.

En bra erfarenhet jag tar med mig in i det nya året och ser fram emot fler positiva uthållighetsresultat. Har framför allt två områden i fokus. Att göra en ny webbsida eftersom jag vill nå ut mer med min coaching, och ta hand om min kropp. Denna fantastiska följeslagare som visar mitt sinne att det går att klara av mycket mer än vad det tror är möjligt.

Och det funkar. Fick det precis bekräftat i och med att jag skrev detta inlägg - känslan av tillfredställelse efter att ha kommit över ett stort motstånd sprider sig i hela kroppen. Det måste väl vara bra för den.

Min katt Smilla (i sin yogaposition hunden) får vara stand-in för mig.

"Människor är förslavade av sina jobb" Citatet kunde vara mitt men det är årets nobelpristagare i litteratur Kazuo Ishig...
14/12/2017

"Människor är förslavade av sina jobb"

Citatet kunde vara mitt men det är årets nobelpristagare i litteratur Kazuo Ishiguro som sagt det. Tydligen har även Bob Hanson uttryckt något liknade i en intervju i veckan.

Känns bra att veta att jag är i gott sällskap nästa gång jag dryftar min syn på dagens arbetssituation och får konstiga blickar och mothugg. Visst, det är många som älskar sitt arbete, tycker att de gör skillnad, vill ha gemenskapen och finnas i ett sammanhang. Jag säger ingenting om det. Och jag menar självklart inte att vi ska sluta arbeta. Men det är som om vi helt tappat perspektivet på hur mycket tid och energi som arbetet får och ska ta.

Ettåringar som lämnas 8-10 timmar på förskolan är bara ett tecken på att något har gått alldeles snett. Utbrändheten som snart kan ses som en folksjukdom och alla pengar vi tjänar som ökar konsumtion av prylar och resor och därmed klimatpåverkan är andra.

Ishiguro menar att många av oss identifierar oss allt mer med våra arbeten och beter oss som butlers där vi lojalt uträttar det som förväntas av oss. Han anspelar förstås på sin bok "Återstoden av dagen" som blev en fantastisk film med Anthony Hopkins som butlern som fullkomligt förlorar sig själv och sitt eget liv för sin husbondes skull.

Min egna insikt om att arbete kan vara vår tids slaveri kom när jag började jobba som vikarie efter att ha varit egen företagare i många år. Att jag inte kunde styra min egen tid var påfrestande och stressande i sig men det var inget mot vad tröttheten gjorde med mig. All min ork och energi gick till att utföra ett arbete som sällan gav mig någon tillfredsställelse eller känsla av sammanhang.

Jag bara låg där på soffan när jag kom hem och kände hur all min kreativitet och lust till att göra det som jag verkligen tyckte om rann ur mig och inte fylldes på. Ingen ork att tänka nya tankar om förändring, än mindre att aktivt utföra några. Tänk så mycket kraft som går förlorad på grund av alla trötta och utmattade människor. Inte konstigt att världen ser ut som den gör idag.

"Det är lättare att skaffa sig ett nytt jobb än en ny familj" är en insikt som borde besinna oss. Men gör den det? Kanske dokumentären "No, we can't do it" som handlar om utbrända unga kvinnor (SVTPlay) kan vara en puff i rätt riktning. Jag har mer eller mindre tvingat unga kvinnor i min närhet att se den.

Har nog aldrig känt mig så välkommen som när jag kom tillbaka till förskolan jag jobbade på i våras. Barnen har saknat m...
29/11/2017

Har nog aldrig känt mig så välkommen som när jag kom tillbaka till förskolan jag jobbade på i våras. Barnen har saknat min massage! Så fint att få känna och se hur deras små kroppar tar emot beröringen och hur gott det gör dem.

Kan bara hålla med professorn och stressforskaren som skrev hur stor inverkan just beröring, om än så lite, har på vår hälsa och allmänstillstånd. Det minskar framför allt stresspåslaget vilket är bra för hela systemet.

Massage finns på vissa förskolor och skolor och jag hoppas att det sprider sig ännu mer. Den behövs så innerligt väl för att balansera alla intryck barnen utsätts för under en dag. Personalen skulle också behöva det.

Massage är inte bara skön, den är också nödvändig. Vet inte hur min kropp mått utan alla knådningar och borttagande av så kallade triggerpunkter den fått. Qi gong och yoga är också livsviktiga för mig. Mina leder hade inte klarat mig utan dem. Och så blir jag förhoppningsvis stark och smidig också.

Just nu är jag helt såld på yin yoga. Kanske för att den trots en del otroligt utmanande ställningar för framför allt mina höfter och rygg, ändå känns mjukare än andra former av yoga jag utövat. Det är väl alla kuddar och att man ligger på golvet som ger den illusionen. Inte mig emot om jag blir lurad till att träna.

Ett mellanstopp i Amsterdam och sedan är jag hemma igen. Min månad i Frankrike är till ända. Blev det som jag tänkt mig?...
01/11/2017

Ett mellanstopp i Amsterdam och sedan är jag hemma igen. Min månad i Frankrike är till ända. Blev det som jag tänkt mig? Det är klart att det inte blev.

Att den bästa maten jag åt och det godaste kaffet jag drack serverades hemma i Kvarnen var en sak jag inte väntat mig. Ibland även de godaste vinerna trots alla vinprovningar på olika slott och gårdar. Men i stället fick jag njuta av andra matupplevelser som bretagnska galetter och cider serverade i koppar.

Jag pratade inte lika mycket franska som jag trott och det fanns inga gamla pittoreska byar dit jag kunde cykla och ta mig en kaffe och sitta och skriva. Men jag njöt av de gånger jag fick till riktiga konversationer och jag fick desto mer tid att vara i huset ovan floden och ha det gott.

Jag har inga snygga och coola nytillskott i höstgarderoben med mig hem men desto mer pengar kvar att leva på nu när jag har en hel månad utan lön framför mig.

Min månad var förstås fantastisk. Jag har bott i ett härligt hus, njutit av goa stunder med mina vänner, haft all tid i världen att göra det jag vill och jag har fått upptäcka två nya områden i Frankrike- Bretagne och Saint Emilion. Merveilleux som sagt.

Jag fick dessutom en ny insikt och erfarenhet att lägga till min quest för ett fri agentliv. Experimentet att åka iväg en hel månad funkade! Inte bara tidsmässigt och ekonomiskt utan även socialt. Att bo med andra människor en längre tid kan annars vara vanskligt. Att det dessutom berikade mina vänner att ha mig där är förstås extra roligt. Det är kul med lite okonventionella sätt att skapa boendegemenskap med andra när man annars lever ensam. Kan rekommendera både soffsurfing och att bo hos varandra.

Läste i senaste numret av Camino att den bästa njutningen är den vi får i vardagen, och att planeringen ofta gör oss lyckligare än själva upplevelsen. Håller med. Jag njöt verkligen av att se fram emot Frankrikeresan och jag njöt i allra högsta grad över att leva ett gott vardagsliv där nere. Och jag njuter av att vara hemma igen. Att jag inte åkte till Paris ångrar jag inte en sekund.

Borta bra men hemma bäst. Vilket bra uttryck det är. Finns ingen bild i världen som kan säga det bättre än så. Jag som l...
18/10/2017

Borta bra men hemma bäst. Vilket bra uttryck det är. Finns ingen bild i världen som kan säga det bättre än så. Jag som längtade så efter att få komma ut och uppleva saker och möta fransmän i deras hem var efter fyra dagar helt slt och tog snabbaste vägen hem (hade tidigare gps:en inställd på kortaste vägen för att slippa de själsdöda motorvägarna).

Är fortfarande helnöjd med resan och allt jag fått uppleva; både vad det gäller naturupplevelser och boenden i tre helt olika hem, och jag behövde alla fyra dagar för att hinna med rutten jag gjorde. Jag drabbades dock av upplevelse-utmattning. Lite tidigare än jag brukar, men det beror nog på att jag lade till både detta med att bo med andra människor och att jag bad dem prata franska med mig. Till slt kunde jag inte ta emot mer. Då var det gött att ha ett hem att åka till.

Intressant är att den gamla kvarnen i Frankrike jag bor i nu verkligen kändes som mitt hem. Så fantastiskt anpassningsbara vi människor är. Att soffsurfa är en bra träning för mig att snabbt vänja mig vid helt olika miljöer än vad jag är van vid. En del är lättare än andra, men jag förundras varje gång hur fort jag vänjer mig.

Kan inte låta bli att än en gång visa det mest bisarra rum jag blev erbjuden sista natten på min resa (behövde dock inte bo där som tur är). Lägger till huset det låg i men även hur mysigt middagsbordet var i samma hus den kvällen. Det märkliga samtalsämnet min värdinna valde kan jag berätta om när någon frågar mig.

Jag är glad varje gång jag kan vända en rädsla, obehagskänsla eller irritation till en acceptans för det som är och kanske till och med till något bra. Att resa själv är verkligen bra träningstillfällen som jag har nytta av även i andra sammanhang. Som att hantera att komma till nya arbetsplatser som vikarie till exempel. Jag vet att jag kan lita på att jag kommer att tycka att det blir riktigt bra till slut.

Att sitta och äta nyfångade ostron på kajen i Cancal och sedan kasta skalen på stranden gav mersmak för att upptäcka mer...
11/10/2017

Att sitta och äta nyfångade ostron på kajen i Cancal och sedan kasta skalen på stranden gav mersmak för att upptäcka mer av Bretagne och deras matkultur. Jag bestämde mig för att hyra en bil för att ta mig till alla de ställen jag fått tips om. Jättespännande. Tills dess jag kom till boendet.

Argh. Plötsligt kom jag ihåg alla de gånger jag suttit själv på en restaurang eller i mitt boende, trött och ensam. Dagens upptäckarglädje var som bortblåst. Storstäderna var värst eftersom jag inte kunde bli en del av det härliga utbudet som fanns att tillgå. Under mina resor i Asien, Australien och Nya Zeeland var annorlunda. Då bodde man enkelt på hostels och träffade alltid någon att dela en måltid med.

Den kvällen gick jag och lade mig ganska modfälld. Precis innan jag skulle somna kom jag på - couchsurfarna! Jag hade glömt couchsurfarna. De måste ju finnas här också.

Mycket riktigt. Morgonen därpå fick jag iväg min första förfrågan. Ett par timmar senare plingade det till i telefonen. Min första natt var fixad! Jag är välkommen hem till Michel och hans fru på fredag kväll - och de bjuder på middag. Kanske också lite musik för Michel är clownmusiker!

Vilken energikick! Resten av dagen roade jag mig med att leta reda på flera värdar som jag gillade och som låg utefter min planerade rutt. Idag fick jag min sista förfrågan bekräftad och har alla mina tre nätter fixade på alldeles perfekta platser. Nu kan äventyret börja.

För dig som är ny till couch surfing är det en sajt där människor runt om i världen lägger upp sin profil och erbjuder andra att bo hemma oss dem, kanske just på en soffa. Som airbnb utan kostnaderna och där du ofta umgås med värdarna (tror att airbnb föddes utifrån att några tog betalt vid couchsurfing). Jag har själv haft några på besök i Skärhamn och bodde hos en underbar dam i New York som visade mig runt i Brooklyn.

Gudagod italiensk frukostbuffé med vänner och eftersnack dagen efter lördagens födelsedagsfest på morgonen. Rodd med tio...
28/09/2017

Gudagod italiensk frukostbuffé med vänner och eftersnack dagen efter lördagens födelsedagsfest på morgonen. Rodd med tio-huggare och sällskap av säl på eftermiddagen. Så mycket energi och glädje det ger mig att jag har tillgång till båda dessa världar - till och med på samma dag.

Älskar att få till både-och istället för antingen-eller, vad det än gäller. Tycker att jag lyckas med det på allt fler områden i mitt liv. Det har tagit sin lilla tid och jag har fått testa många olika alternativ för att få till det.

Bodde ett tag både i Göteborg och på Tjörn men längtade för det mesta till det stället jag inte var på och lyckades inte att etablera varaktiga relationer någonstans. Jag valde därför att bosätta mig på det ställe jag allra bäst trivdes på, Tjörn, och istället besöka Göteborg då lusten eller jobbet krävde det. Vann även på det ekonomiskt. Ett sätt för mig att kunna leva som jag gör är ju att hålla nere kostnaderna.

Mina olika fria jobb har också gjort det möjligt för mig att kunna åka iväg till Frankrike en månad. Valde att jobba mycket i sommar på det jobb som just då behövde mina tjänster, krogen, i stället för att ta semester. Räckte gott att ha kvällar och enstaka dagar ledigt och få volontärjobba på Hållö en vecka. Eftersom jag frilansar som vikarie på förskolan finns det inte heller något schema jag måste hålla mig till nu i höst. När jag kommer tillbaka i november är det bara att sätta igång och jobba mycket igen.

Som sagt. Tycker att jag börjar få till det riktigt bra!

Om två och en halv vecka åker jag till Frankrike och är borta en månad. Förutom att det ska bli väldigt spännande och sk...
13/09/2017

Om två och en halv vecka åker jag till Frankrike och är borta en månad. Förutom att det ska bli väldigt spännande och skönt att få bo i mitt favoritland och förhoppningsvis jobba upp franskan igen så är det bra för effektiviteten. Deadlines är bra. Kan stryka punkter på att-göralistan i en rasande fart och den mer ovårdade delen av tomten får äntligen lite omsorg.

Det tvingar mig också att planera och förbereda för mer långsiktiga aktiviteter, något som annars inte ligger i min natur. Det får mig att känna mig väldans redig som vi säger här på Tjörn. Därmed kan jag utan stress se fram emot Jubileumsbalen på Göteborgs Nation i Uppsala i slutet av november eftersom jag redan fixat långklänning, biljetter och boende. Gött. Kanske kick-start på ett nytt beteende?

Hann till och med ut på årets första och enda svampletarsväng med en vän i går. Kom hem med både svamp och björnbär. Det räcker fint så. Får ändå inte plats med mer i frysen.

Är inne i en jobbperiod nu och märker direkt vad som händer på alla andra plan då. Diskhon blir full, har inga rena unde...
02/09/2017

Är inne i en jobbperiod nu och märker direkt vad som händer på alla andra plan då. Diskhon blir full, har inga rena underkläder, blommorna och grönsakerna får ingen extra näring (trots att jag har hinkvis med nässelvatten att ge dem) och jag glömmer saker. Det blir heller ingen tid över till att tänka och reflektera vilket är ett livselixir för mig.

Tur då att jag både hemma och på jobbet har nära till vattnet och att jag ser till att ta små återhämtningsstunder i dess sällskap. (Nu är det ju även vetenskapligt bevisat hur välgörande det är att befinna sig vid eller i vatten, bland annat ökar det kreativiteten) Hade tänkt paddla till jobbet idag men tiden räckte inte till. Blev en go kaffe på bryggan i stället.

Det dröjde inte länge förrän jag kom på att jag inte skrivit något inlägg i veckan - och blev glatt överraskad när jag utan sedvanligt motstånd började skriva den här texten. Tack havet för den inspirationskicken!

Det jag skriver här handlar ofta om mina reflektioner och erfarenheter av mitt experiment av hur det är att leva som en ...
21/08/2017

Det jag skriver här handlar ofta om mina reflektioner och erfarenheter av mitt experiment av hur det är att leva som en fri agent. Min förhoppning är att det kan ge en impuls eller idé för någon att komma ett steg närmare att bli mer fri i deras egna liv.

Fri agent låter kanske inte lika bra som Free Agent som jag fick namnet och idén från för cirka tjugo år sedan. Det blir ju ofta så med svenska översättningar. Free Agent var beteckning på en ny företeelse som hände i USA. Mängder av människor hoppade av företagsvärlden för att bli egna och fria vilket skapade nya behov och tjänster. Det var de som satte sig på caféer med sin laptop eller gick ihop i det som nu kallas företagshotell.

Jag högg direkt. Det var en fri agent jag ville vara! Hur det skulle gå till eller se ut det visste jag inte, bara att det här gänget ville jag tillhöra. Jag hade precis sagt upp mig från IKEA och gick en kurs för människor som liksom jag inte hittat rätt i sin yrkesutövning. (Gissa om vi var många civilekonomer där.) Där upptäckte jag en ny tidning, Fast Company, med örat mot nya trender i företagsvärlden som hade ett helt nummer om Free Agent Nation som det kallades. Snacka om att få en livsavgörande impuls.

En annan sak som också gjorde djupt intryck på mig under den kursen var tipset vi fick att ha "många inkomstbringande aktiviteter" om det inte låg i vår natur att vara fast anställda på ett företag eller organisation. Att vara mångsysslare med andra ord. Passade mig perfekt. Speciellt när jag precis bestämt mig för att bli en fri agent. Den insikten har varit en följeslagare under alla dessa år och jag har ständigt varit på jakt efter dessa aktiviteter. Och de har varit många. De flesta har jag inte kunnat försörja mig på eller så och jag är därför mycket glad över att ha nu hittat en bra mix som fungerar för mig.

Glad blev jag också när jag på omvägar fick höra att en bekant läst mitt inlägg om att ha flera olika jobb och förstått att det var något som skulle passa hen också. Kanske hen liksom jag varit i ett system som inte passade hens kynne. Om en enda person blir hjälpt av det jag skriver har ju mina önskemål om mina inlägg infriats. Härligt.

Tveka inte att kontakta mig på [email protected] om något väcker frågor eller om du vill prata om det jag skrivit.

Adress

Skärhamn
47195

Webbplats

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Fri Agent postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till Fri Agent:

Dela