14/06/2026
Skolavslutningsveckan är över – och vi lever! 🩷
Veckan har inneburit jobb dygnet runt, och det hade aldrig gått utan det fantastiska team som arbetar tillsammans på Tovastugan. Under veckan har vi serverat flera tusen besökare luncher, fikabufféer, middagar och cateringar.
I tisdags välkomnade vi Väntjänsten till Orangeriet för fika och underhållning. I onsdags var det trubadurkväll med Glenn och Krister. I torsdags kom Enskilda Gymnasiet med sina 400 elever för att fira skolavslutningen. I fredags höll vi i Realgymnasiets examenslunch och utspring, samtidigt som vi serverade grillbuffé och levererade över 500 studentbufféer. På kvällen serverade vi på ett 50-årsfirande hos en privatperson.
I lördags drog vi till med ett fullsatt Orangeri tillsammans med Manges musikquiz, en catering och dessutom ett bröllop för drygt 100 gäster på underbara Oppeby Gård 🩷
Där serverades till bubblet:
✨ Balsamicoinlagd tomat med basilikacrème på surdegskrutong
✨ Skagensnitt med stenbitsrom och dill
✨ Krustad med jordärtskockscrème och tryffel
Till varmrätt:
✨ Sörmländsk hjort med ljummen primörsallad & rödvinssås
Vi hann knappt ta några bilder den här veckan, men här kommer i alla fall några 🩷
Vi tackar ödmjukast för förtroendet. Och det allra största tacket går till vårt dream team på Tovastugan!
Nu laddar vi om inför midsommar! 🌸☀️