25/03/2019
Hallo kuikentjes.
Met lood in mijn armen, handen en schouder, tik ik dit bericht, maar ik moet het doen.
Via dit Facebook bericht wil ik de mensen bedanken die, bijvoorbeeld via pb berichten me sterkte wenste, al wisten ze niet wat er aan de hand was.
Na maanden last van me schouder te hebben, met pijn waarvan ik niet kan omschrijven hoe heftige pijn dat het is, maar na een bezoek aan de dokter schijnt het de naam "Frozen Shoulder" te hebben.
Dat is zeker geen pretje als je dagelijks vele wings maakt en talloze km rijdt om ze aan huis te bezorgen.
Maar als je dan de bestelling hebt overhandigd, met de mededeling erbij dat de wings net vers gemaakt zijn en ze wat extra's erbij hebben gekregen, de vriendelijkheid van de klanten, de oprechtheid/blijheid, met complimenten nog leuker.
Natuurlijk is de pijn wel aanwezig, maar een stuk dragelijker. Al zijn we 7 dagen per week, 12 uur per dag open en bezig.
Het was eind november toen ik met mijn partner een gesprek had bij mijn voor mij, vanuit mijn hart beste vriend.
Een vriendschap die richting de 15 jaar lang ging.
Hij had in Dordrecht, in het verleden, een zaak die het helaas niet ging redden en ik kwam bijna dagelijks spullen bij hem bezorgen als chauffeur.
Echt verschrikkelijk als een bedrijf, hoe klein dan ook, ten ondergaat, wat bij hem ook gebeurde.
Zelf zat ik in een andere fase van me leven, we hadden net een huis gekocht en we vervingen de oude meubels die we al jaren hadden.
Toevallig had ik een evenement in de Ahoy, tijdens de wielerronde die 4 dagen duurde.
Deze opbrengst en de oude meubels die opgeslagen lagen in een garage, heb ik aangeboden met de mededeling; "Misschien helpt het om een nieuwe start te maken."
Hij vertrok en wow, hij kwam er bovenop, inmiddels waren er in 2015 wat jaren verstreken en hij had behoorlijke sprongen gemaakt, hij was met heel hard werken, erin geslaagd, om samen met nog iemand, een bedrijf op te zetten. .
Na mijn onverwachte Tia, die ik helaas kreeg, kwam ik weer met hem in contact. Ik zat in zwaar weer, waar ik later op terug kom.
Hij zei: "Edwin jij was er voor mij, jij hielp mij op jou manier ik help jou nu op mijn manier".
En wat dat precies inhield, werd mij duidelijk eind november 2018.
Vanaf die dag was ik compleet, maar dan ook compleet verlamd. Duizenden gedachtes tollen door me hoofd, ik hoor hem nog zeggen, toen ik zei dat thuisbezorgd weer 1% duurder werd, naar toen 10% zou gaan, wat inmiddels 13% is geworden, waren zijn woorden; "ratten zijn het, maffiapraktijken", met andere woorden, onacceptabel.
Nee een vriend helpen.
Wat dingen laten tekenen om het voor je eigen omgeving te laten kloppen (met maarliefst 20% rente), natuurlijk zijn die contracten niet echt.
Aan een vriend wil je niet verdienen toch?
Als die belastingteruggaaf, van jaren teveel premie per werknemer die betaald was, teruggekomen was aan zijn kant, dan kon ik zelfs het pand in Dordrecht voor het aankoop bedrag overnemen. Ook daar wilde hij niets aan verdienen.
Mijn vriendin en ik hebben jarenlang, vol met passie FMC opgebouwd, 7 dagen per week vaak 16 uur per dag.Veel bezig zijn maar met heel veel plezier, met vele UTOPIA vergelijkingen in beleving, van starten en slapen boven de zaak op een matras, naar een normaal bed met slaapkamer etc. en uiteindelijk ook een normaal bestaan hebben.
Beste mensen, ik heb van het bovenstaande een behoorlijke opdonder gekregen, als klapper op de vuurpijl, begon de verhuurder van het pand in de Spaanse polder, 3 dagen na de gebeurtenis met mijn beste vriend ons ook met brieven te bestoken.
Daarin stond dat, hij was vergeten en uit waardering voor onze inzet van 2013 tot 2018, geen huurverhoging had gevraagd. Dat we dit verschil met terugwerkende kracht, per direct moesten overmaken, deze achterstand ###xx bedrag is al vanaf 2013. Voor elke dag dat er achterstand bestaat, legt hij nog €250,- boete per dag op, en ook gelijk even het nieuwe, verhoogde maandtermijn ingegaan.
Dat was bij elkaar, meer dan €105.000,-.
Gewoon knettergek te noemen.
Daar kom ik nog op terug want daar bleef het niet bij.
Dankzij groothandel Den Hood, die ons wat producten en voorraad heeft gegeven en ondanks dat ik er echt doorheen zit, gaan we open zolang het nog kan!
We hebben een WEETJEWELbucket samengesteld en omdat wij vergelijkingen zien van het tv programma UTOPIA, met daarin Utopiaan Adriaan, die gaat deelnemen aan: "Alpe d'Huzes" (die wij, Famous Mister Chicken in 2013 ook steunde, willen ook wij weer sponsoren, van elke bucket die we verkopen gaat er €2,50 naar Adriaans project.
Na het plaatsen gaan we starten in Dordrecht.
Rotterdam volgt! .
Als we klaar zijn met de voorbereidingen gaan we open
Hou onze website fb of thuisbezorgd in de gaten.
Hou de berichten in de gaten en delen mag, graag zelfs misschien zitten er tussen jullie FB vrienden mensen tussen die FMC willen en kunnen overnemen of ergens anders mee willen helpen tijdens onze laatste rondes stuur dan een pb bericht!
Bij elke bestelling doen wij er wat extra lekkers bij!
P.s.
Ik hou jullie op de hoogte en zal diverse dingen uitlichten
Met vriendelijke groet
Edwin FMC