Café okay.

Café okay. Vi åbnede dørene d. 2. april 2025 og i slutningen af årets vandt vi prisen: "Årets Spire" I Byens Bedste.

Vi sætter fokus på kvalitetstiden i hjemlige rammer og serverer god hjemmelavet mad, der er lavet på overvejende lokale og økologiske råvarer 🍽☕️🥗

‼️ Vi har brug for jeres hjælp ‼️ Vi leger nemlig lidt med en idéOkay, det var faktisk Sebastian, der fik idéen. Men nu ...
17/06/2026

‼️ Vi har brug for jeres hjælp ‼️ Vi leger nemlig lidt med en idé

Okay, det var faktisk Sebastian, der fik idéen. Men nu er vi allesammen blevet ret vilde med den.

Hvad nu hvis vi inviterede en lokal musiker til at spille i gårdhaven henover sommeren? 🎶☀️ Vi forestiller os en hyggelig eftermiddag med god musik, kolde drikke, lækker mad og masser af solskin…og ja, vi ved godt, at man aldrig skal love noget om det danske sommervejr

Men hvis solen viser sig fra sin gode side (og det gør den jo selvfølgelig😉), så tror vi faktisk, det kunne blive noget helt særligt.

Så inden vi kaster os ud i det, vil vi gerne høre om det er noget, I kunne have lyst til? Og hvis du kender en lokal musiker, som ville passe perfekt til stemningen hos Café OKAY, så tag dem meget gerne i kommentarfeltet 💛

Når lokale ildsjæle løfter hinanden, så kan det mærkes 🤍Nogle ting bliver bare mere særlige, når der ligger rigtige menn...
14/06/2026

Når lokale ildsjæle løfter hinanden, så kan det mærkes 🤍

Nogle ting bliver bare mere særlige, når der ligger rigtige mennesker og rigtigt håndværk bag. Derfor betyder samarbejdet med Keramulik også noget helt særligt for os.

For vores OKAY-kopper er ikke bare kopper. Mange af dem er håndlavede af Rikke fra Keramulik. Ét af de mennesker i Svendborg, der virkelig brænder for sit håndværk. Og helt ærligt? Det kan man mærke.

Måske er det også derfor, kopperne er blevet så stor del af stemningen hos Café OKAY. Den varme kaffe mellem hænderne og de rolige morgener. Samtalerne rundt om bordene som danner rammerne for de små pauser i hverdagen.

Navnet OKAY betyder faktisk noget helt særligt for os. Det er en lille påmindelse om, at livet ikke altid behøver være perfekt eller gå stærkt. At det er okay. at sætte tempoet ned, tage en pause og bare være til stede i de små stunder 🤍

Det er præcis den slags detaljer, vi elsker. Ting med personlighed.

Og nu har vi lyst til at sende lidt af den stemning videre ☕️

Derfor kan du vinde 2 håndlavede kopper fra Keramulik. Den ene er en OKAY-kop, og den anden er en af Rikkes egne kopper.

For at deltage skal du:
• Følge Café Okay og Keramulik på Facebook
• Like opslaget
• Fortælle hvad du helst vil drikke af dine kopper

Kender du én, der også ville elske de her kopper? Vi trækker en tilfældig vinder mandag d. 22 juni og tagger vinderen i kommentarsporet.
Konkurrencen er ikke sponsoreret, støttet eller administreret af Meta.

Bag kulissen hos Café OKAYNoget af det, vi faktisk bruger rigtig meget tid på, er at smage os frem. For selvom noget ser...
11/06/2026

Bag kulissen hos Café OKAY

Noget af det, vi faktisk bruger rigtig meget tid på, er at smage os frem. For selvom noget ser lækkert ud ved første forsøg, betyder det ikke nødvendigvis, at det er helt rigtigt endnu. Og vi elsker egentlig den del af processen.

For nogle uger siden testede vi blandt andet en ny rejemad, hvor vi prøvede os frem med to forskellige retninger i dressingen til rejerne:

• Dijonaise
• Revet citronskal

Vi synes at begge dele smagte virkelig godt. Men vi kunne også hurtigt mærke, at der stadig var noget, vi gerne ville arbejde videre med. Konsistensen skulle sidde lidt skarpere. Smagen manglede lidt mere salt og balance. Og så nørder vi altså også det visuelle lidt 😅

For os handler det nemlig ikke kun om, hvad der kommer på tallerkenen. Men også om oplevelsen omkring det.

Så nu er vi nysgerrige.

Hvad ville du selv vælge til en god rejemad: Dijonaise eller revet citronskal? 🍋 Måske noget helt andet 🤷🏼‍♀️

Selvfølgelig betyder maden noget. Det gør kaffen også. Og vi bruger virkelig meget tid på at tænke over råvarer, smage o...
10/06/2026

Selvfølgelig betyder maden noget. Det gør kaffen også. Og vi bruger virkelig meget tid på at tænke over råvarer, smage og de små detaljer på tallerkenen. Men noget af det vigtigste for os, kan faktisk ikke sættes på menukortet.
Det er nemlig stemningen. Den personlige velkomst. De små snakke ved disken. Lyden af mennesker der hygger sig omkring bordene.

At nogen vælger at mødes hos os efter lang tid. Eller bare følelsen af, at man lige kan lande lidt midt i en travl dag.

Det er nok også derfor, vi elsker cafélivet så meget. For i virkeligheden handler det mindst lige så meget om mennesker og nærvær, som det gør om mad og kaffe. Og vi forsøger ikke at gå på kompromis nogen steder.

Hver eneste gang nogen vælger at bruge lidt af deres tid hos os, så betyder det mere, end I sikkert tror 💛

08/06/2026

Hvilken OKAY-drik er du?

Er du typen der bare lige skal have en hurtig kaffe, eller ender du med vin i gårdhaven 3 timer senere?

Vi er ret sikre på, at vores drikkekort gemmer på lidt af hvert. Til de langsomme morgener, de hurtige kaffepauser, de lange samtaler og de dage, hvor man lige har brug for noget koldt i solen ☀️

☕️ Cappuccino → Jeg bliver lige hængende lidt
🧊 Iskaffe → Main character energy
🍋 Lemonade → Lidt sommer på glas
🍷 Riesling → Nu tager vi lige én mere
🍵 Chai latte → Comfort first
☀️ Sol over Sundet → Jeg skulle egentlig bare have kaffe

Såee… hvilken én passer bedst på dig? 🤍

06/06/2026

TAK fordi I fylder caféen med liv 🤍

Med samtaler, fyldte og tomme kaffekopper på bordene, latter i gårdhaven, lange frokoster, hurtige kaffepauser og mennesker, der bliver hængende lidt længere.

Det betyder mere, end I måske tror. Det er JER der, der gør stedet levende.

Så tak fordi I kommer forbi og mødes hos os. Fordi i holder jeres pauser hos os. Fordi I er med til at skabe den stemning, vi drømte om, da vi åbnede dørene. 🥹

Vi spurgte ChatGPT, hvad en god far er 💛 Den svarede, at en far ikke bare er en titel. Men én der møder op. Igen og igen...
05/06/2026

Vi spurgte ChatGPT, hvad en god far er 💛 Den svarede, at en far ikke bare er en titel. Men én der møder op. Igen og igen. Én der prøver, skaber tryghed, grin og gode minder også uden at være perfekt.

Og det ramte egentlig meget godt. For noget af det sværeste ved at starte café har faktisk været tiden. Tiden væk hjemmefra. Tiden man ikke altid har med sin datter, når caféen kræver ekstra meget, især i weekender og på helligdage som i dag. Men samtidig handler det også om at være et forbillede. Om at vise hende, at man gerne må tro på sig selv, arbejde hårdt og jagte sine drømme 💛

Så jeg glæder mig til at forkæle en masse gæster og fædre i caféen første del af dagen, inden jeg selv tager hjem og nyder min egen rolle som far ☀️

Og i anledning af Fars Dag giver vi en gratis kop kaffe, når der købes for over 100,- pr. person. Så tag en far under armen til morgenmad, frokost eller en lille pause i solen. Vi har åbent fra kl. 09–16.00 🌿

Der er noget særligt over morgenerne i caféen lige inden, vi åbner dørene. 🫶🏻Vi har efterhånden en helt fast morgenrutin...
03/06/2026

Der er noget særligt over morgenerne i caféen lige inden, vi åbner dørene. 🫶🏻

Vi har efterhånden en helt fast morgenrutine, og selvom det til tider kan føles ensformigt er det faktisk deri, magien også ligger. Nemlig de rolige morgenforberedelser. Duften af vores surdejsbrød, kaffemaskinen der brummer, lyset der rammer caféen og de luner crossianter, der kommer ud af ovnen. Og følelsen af at gøre klar til endnu en dag med mennesker, samtaler og små pauser fra hverdagen. Dén er svær at forklare 🤍

Vi synes, at gode råvarer betyder noget. Når man driver café, tager man hele tiden rigtig mange små valg. Nogle af dem s...
01/06/2026

Vi synes, at gode råvarer betyder noget.

Når man driver café, tager man hele tiden rigtig mange små valg. Nogle af dem ser gæsterne måske aldrig rigtigt. Men vi tror alligevel på, at de kan smages.

Derfor bruger vi blandt andet økologiske æg i caféen, fordi vi gerne vil lave mad, hvor råvarerne får lov at betyde noget.

Det er dem, der ender i vores Eggs Royale, Eggs Benedict, Tortilla, Morgensæt 1 og 2 og de cremede røræg. Retter som mange af jer faktisk kommer tilbage efter 💛 Vi tror nemlig på, at man kan smage kvalitet.

For os handler det ikke kun om at mætte. Det handler også om følelsen af, at det der kommer på tallerkenen, er lavet med omtanke.

Og vi håber at de små detaljer også gør en forskel for jer?🥚🍳

Adresse

Vestergade 25
Svendborg
5700

Hvad er åbningstiderne?

Mandag 09:00 - 16:00
Onsdag 09:00 - 16:00
Torsdag 09:00 - 16:00
Fredag 09:00 - 16:00
Lørdag 09:00 - 16:00
Søndag 09:00 - 16:00

Telefon

+4553837322

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Café okay. sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Virksomheden

Send en besked til Café okay.:

Del

Type