19/01/2022
Vi byder velkommen til 2022
Men tillad mig at tage et tilbageblik på det forgangne år:
2021 startede med, at det meste af samfundet var lukket ned.
Nedlukningen af caféen varede fra den 17. december 2020 til torsdag den 6. Maj 2021!
I april holdt vi dog en lille seance hvor vi gav gratis øl. Eneste betingelse var at man overholdt Corona-regler og gav fod i stedet for hånd. Ja, og så skulle man gå i enkelt række op til Victor der skænkede en øl når man kom op til ham. En øl er ingen øl - som man siger - men det var jo ikke forbudt at tage en tur mere - hvad nogle da også benyttede sig af:)
Vi genåbnede med et brag den 6.maj hvor Kim Larsen Jam sammen med en masse glade gæster fik bevist, at der stadig var en masse indespærret humør og energi på Stevns 🍻🎸🎹🎶🎙
Afstandskrav, forsamlingsloft, mundbind og afspritning blev noget vi lærte at leve med. Det gjorde vores dejlige gæster og vores tålmodige medarbejdere gudskelov også.
Vi danske er jo ikke sådan at kue og vi fandt ud af at indpasse os efter de regler der skiftede lidt frem og tilbage
I august forsvandt de sidste restriktioner! Corona var ikke længere en samfundskritisk sygdom, Vi var frie og kunne vende tilbage til normale tilstande med sommerfester, musik i haven og glade mennesker på terrassen.
Der var efter genåbningen rigtig mange gode stunder med en masse glade gæster i caféen, på terrassen, i haven og i vores nye store festsal.
Mange var forbi og nyde vores torsdagsmenu der af adskillige gæster er udnævnt som Stevns bedste Stegt Flæsk Med Persille Sovs - SFMPS 🤠
Der er siden i sommer blevet afholdt bryllupper, mindehøjtideligheder og fødselsdage fra 30-70 år.
Der er rigtig mange af jer, der har stampet med i takt når Lars Flaskager, Miss P. Band, Morten Lucas, 10.000 Bees, Petr Gros, Kim Larsen Jam m.fl. spillede i caféen, i haven eller på gaden til Store Heddinge By Night.
Vi er meget taknemmelige for den store opbakning vi har fået til vores arrangementer.
Vi er også taknemlige for de mange trofaste gæster der jævnligt kommer og hygger sig med en kop kaffe en velskænket fadøl og som mødes med venner og måske nyder en Burger, en sandwich eller noget helt andet. Uden alle jer - ingen café TUSINDE TAK🙏🏻
Desværre holdt friheden kun til der atter blev trådt på bremsen, først med krav om Coronapas og begrænsede åbningstider.
Vores dejlige gæster kom glade og viste pas når det blev krævet af dem. Men Coronapas blev ledsaget af opfordringer til at begrænse socialt samvær. Det gik desværre ud over en del julefrokoster - der som følge af disse anbefalinger blev aflyst. Mundbindet kom også tilbage😷
Det var ikke alle der aflyste julefrokosten og de der nåede at få vores store julebuffet eller vores juleplatte havde kun rosende ord om dem og om serveringspersonalet.
De mange aflysninger og de stigende smittetal medførte, at der blev truffet beslutning om igen-igen at lukke ned.
Vi lukkede den 20. december og holder lukket indtil videre.
Nu kigger vi fremad mod 2022
Vi benytter den nuværende nedlukning til at lave nogle overraskelser som I kan glæde jer til at opleve når der atter åbnes i Algade 27.
Mange gæster har bedt os om at melde ud om begivenheder i bedre tid - det er et rigtig godt råd som vi tager til os og der er allerede ved at blive lagt planer for de næste 4-5 måneder.
Mange af jer har lært Kadri at kende.
Flere kalder hende fejlagtigt Kathlyn, men hun hedder altså Kadri, og stammer oprindeligt fra Estland. Kadri har præsteret at lære dansk på rekordtid og endda så godt at flere har spurgt om hun kom fra Jylland🤠
Kadri påtog sig jobbet som bestyrer af caféen i september måned og har med sit venlige væsen vundet vores gæster hjerter.
Årsagen til at Kadri fremhæves er at hun som forpagter overtager driften af caféen og selskabslokalet.
Kadri får muligheden for at bygge videre på det fundament der er etableret i den gamle skotøjshandel i den gamle Kjøbstad Store Heddinge i den dejlige kommune, som Stevns er.
Jeg håber I vil tage rigtig godt i mod Kadri når hun åbner døre i Algade 27.
Kadri har store planer for stedet - men det er hendes privilegium (og opgave) selv at melde ud om 😊
Personligt har det været dejligt at møde jeres venlighed og imødekommenhed - for de flestes vedkommende😉
Jeg takker for at have gjort det muligt at få etableret en café i Algade 27, som der blev taget så godt imod.
PS: Selvfølgelig kommer jeg på besøg en gang imellem, så det kan jo være at vi ses på Algade 27🤠
Godt nytår🥂
John😊