12/06/2026
Hejsan på er !
Vilket strålande väder och stämning det var längst Storgatan och stan igår. Grattis till alla våra stammisar som tog studenten igår, hoppas ni fick en dag och kväll att minnas länge. Nu börjar er ny resa för er i livet, följ era hjärta, tro på er själva och se till att ha kul på vägen. Kul tänkte vi ha även denna helg så därför har vi laddat upp..
SOMMARPRESENTER
Har varit full rusning i butiken i veckan med massa presenter i avslutningstider och tiden går ju fort när man har roligt så vill ni skämma bort personal, kunder eller andra som förtjänar det så hör av i er i förväg så kan vi kolla på hur vi kan hjälpa just er.
NU BÖRJAR DET SINA
På sparrisfronten så har vi lite svensk vit och tysk vit i helgen men tyvärr så gick vi bet på grön från Gotland då det plockats för lite så denna sväng tog vi lite grön från tyskarna.
MIDSOMMARÖPPETTIDER
För er som vill planera inför nästa vecka så kör vi som vanligt 1100-18.00 Må-Torsdag men sen stänger vi för firande med nära och kära så skjut inte upp något till helgen. Som vanligt så lämnar vi över sill och lax åt våra kära grannar Två Fiskare och vet att de kör en midsommarpåse med blandat gott som man kan förboka.
GLUTENFRITT TUNNBRÖD & "VANLIGT" FRÅN RÖDÅ !
Vi har bunkrat upp med detta goda tunna krispiga bröd från Sara i Granö så vi hoppas att vi ska kunna hjälpa så många av er som möjligt & Hasse kommer och fyller upp med Rödå:s på Måndag så hinner det ta slt i helgen så är det ingen fara på taket så ni vet..
SALAMI FRÅN ROMANO MAINELLI
När vi var på inspirationresa så besökte vi denna anrika charkuterist utanför Milano som fyller 150 år nästa år och de har skapat en salamiserie som de bara gör åt vår vän som vi verkligen längtat efter då den kan förvaras i rumstemperatur tills man öppnat den så perfekt i cellofanpaket eller när man åker i väg på utflykt! Finns hemma i smakerna tryffel, fänkål & chili denna helg 🙂
VIVA LA MEXICO !
Lagom till att fotbolls-VM startade igår så kom ett efterlängtat lass med olika sorter salsa, inlagda serrano-chili, jalapeno, tortillas chips, corn tacos, hot sauce, re-fried beans. Ni hör ju själva, upplagt för stämning !
STOKES ÄR HÄR !
Man har ju typ gett upp tanken på denna leverans mer än en gång precis som brittiska fotbollssuporters i VM men hoppet är som bekant det sista som överger en. Ni är ju många som varit peppade på de olika goda ketchup och såser som Stokes gör så nu är äntligen väntan över så kom in och botanisera!
FRUKT & GRÖNT
I helgen finns det meloner och passionsfrukt från Philibon, gula och röda persikor, avocado, olika sorters tomater, picklade citroner, grön och vit sparris, padrones och handplockad haricot verts.
WAGYU BURGARE
De goda prisvärda spanska burgarna är tillbaka och som vanligt är de packade i två-pack, smidigt att lägga på grillen eller i panna men passar inte lika som smash burgare.
KÖTTDISKEN
I helgen så finns det återigen härligt kött från finska Sashi i form av Clubstek och Entrecôte på ben, spansk mjölkossa som så kallad "chuleton", Snake river farm wagyuflank, njurtapp, skånsk kyckling, pärlhönsbröst, lammracks, lammfilé, ankbröst, ankconfitlår, flankstek, Ocean beef entrecôte, ibericogris, några olika sorters salsiccia och färsk chorizo. I frysen finns det olika sorters vilt, vaktel, pärlhöns och mycket annat kul så fråga.
SOMMARSTÄNGT I JULI
Vi börjar förvarna om att vi även i år kommer att stänga en sväng i sommar så när vi stänger efter lördag den 27 Juni så håller vi stängt i Juli och öppnar igen i Augusti så alla ni som vet att ni har olivberoende, mandel cravings eller bara vill bunkra upp med gott kött, kyckling och annat för grillsommaren.
KONSERVER
Kul att det blivit lite trendigt med dessa konserverade delikatesser och har ni inte märkt det hos oss de senaste 20 åren så har vi ett ordentligt gäng av olika sorter och ursprung. Har kommit hem ännu fler nu i veckan så passa på och få lite kontinental feeling enkelt hemma.
HELGTIPS
Våra grannar Gotthards krog har satt upp sina segel och lämnar inomhustorget för en sommarvistelse nere vid älven med platser både inne och ute, nu hoppas vi bara sommaren kommer igång på rikt!.
Duktiga John och Cecilia på Humlebäck firar 10 år och har öppet Lör 13/6 mellan 11-16 och bjuder på tårta och erbjudanden på keramik och möbler. Grattis på er och grymt kul att ni förgyller med ert hantverk !
Som vanligt gör vi oss bäst live
Hoppas vi ses i helgen:)
Per, Lars, Joel, John och Örjan
DUÅ